Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Què diu que fan? Escenaris de la Catalunya Sud

Inici: 03/10/2025
Fi: 30/11/2025
Diferents espais
Reus i altres poblacions Detall
Descripció

“Què diu que fan?” comptarà amb una programació de 14 espectacles i activitats en 11 municipis de Tarragona i Terres de l'Ebre que inclouen: el Vendrell, Tarragona, Reus, Cambrils, Valls, Alcover, Amposta, Tortosa, Riudoms, Vandellós-Hospitalet de l'Infant i la Canonja.

 

La voluntat del projecte és descentralitzar la cartellera d'arts escèniques, impulsar el panorama escènicomusical de Catalunya i fer-ho en col·laboració amb els agents locals i supralocals -ajuntaments, diputacions i consells comarcals-, així com potenciar la cooperació entre els espais escènics públics del país. L'any passat és va celebrar la primera edició del cicle que va tractar sobre la petja de la Memòria històrica a Tarragona i les Terres de l'Ebre.

 

Les arts escèniques esdevenen una eina interessant per abordar i desestigmatitzar un tema sovint complicat. Per la naturalesa de la temàtica s'acompanyaran les funcions amb col·loquis coordinats per psicòlegs per aprofundir més sobre les qüestions que es plantegen a les propostes artístiques.

 

També anirà acompanyant d'algunes activitats educatives, orientades a infants i adolescents. Els espectacles programats són:

 

Arribaràs i serà de nit , de Marc Artigau reflexiona sobre el fet de ser la primera generació amb petjada digital. 

 

Em dic Josep , de Marc de la Varga. On és la línia que separa el seny de la bogeria? Aquest documental teatral i musical partix d'un cas real per obrir una reflexió sobre la creació, la memòria i els trastorns mentals, en un viatge intens cap al fons de l'ànima humana. 

 

Boja ,  de Mariona Esplugues, pretén poder visibilitzar la realitat dels trastorns mentals sense tabús ni drames, sinó tal i com són, trencant estigmes i expressant-los lliurement. 

 

Cospress , de la companyia Kimani, amb un to poètic, irònic i surrealista, l'obra parla de l'obsessió pel culte al cos. 

 

Nua, d'Ann Perelló i Andrea Ros. Aquesta proposta exploratornar a casa després d'anys de viure fora i trobar-te amb els fantasmes dels quals vas fugir. 

 

Gordas, de la companyia Bendita inocencia. Comèdia i humor per abordar un tema sovint absent als escenaris: el físic, l'obesitat i l'acceptació social. Una comèdia irreverent sobre la fama, la religió, l'amor, l'amistat i el físic. 

 

Mort d'un comediant, de Guillem Clua.Adri, un jove cuidador d'avis, comença a treballar a casa de Llorenç Cardona, un dels actors més respectats i estimats de Catalunya. El primer dia, la seva neboda Miranda l'adverteix que, per conservar la feina, haurà de seguir un munt de normes que van més enllà de les seves tasques habituals. 

 

Pots ser tu, puc ser jo , de Joan Lluís Bozzo, director de Dagoll Dagom. Aquesta proposta gira entorn de la necessitat de trencar el silenci a partir de l'experiència viscuda per un grup de joves i les seves famílies que han patit en primera persona la realitat de les malalties mentals, com ara addiccions, bullying, abusos, intents de suïcidi, entre altres situacions de patiment emocional. 

 

[ELE]MENTAL, Creació sobre els processos que es deriven de les malalties mentals i altres situacions que alteren la vida d'una persona, com la violència de gènere, l'estrès, la depressió o l'ansietat a partir de diversos textos breus de les millors dramaturgues i artistes performatives europees.

 

Psicosis 4.48, de la dramaturga britànica Sarah Kane amb adaptació i direcció escènica d'Albert Mestres, dona veu a la història d'una dramaturga que pateix depressió i ens hi endinsa per comprendre millor què va enviar una persona que travessa episodi d'aquest tipus. 

 

Motel d'Insectes, d'Elsa Lluch és una proposta de títols per a tots els públics. En un desert, un grup d'insectes sobreviuen aïllats els uns dels altres. L'hotel és un lloc segur on compartir, riure, plorar i fins i tot discutir, on aprenen a acceptar-se a si mateix i als altres, sense judicis, creant un món de tolerància i respecte, malgrat l'arribada de la teranyina. 

 

 

Darrera actualització: 16/09/2025

També et pot interessar...

Inici: 21/12/2025  
Teatre Bartrina
Reus
Inici: 18/09/2025  
Escola Doctor Alberich I Casas
Reus
Inici: 10/10/2025   Fi: 12/10/2025
Diferents espais
Reus