Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Exposició "Com pedres als palmells, brases i flama"

Marianne Fahmy, Joyce Joumaa, Huda Takriti, Hasan Özgür Top

Inici: 07/02/2026
Fi: 31/05/2026 Detall
La Fabra Centre d'Art Contemporani
Barcelona Detall
Activitat gratuïta
Descripció

L'obra As Stones on Their Palms, Embers and Flame (Com pedres als palmells, brases i flama), —títol inspirat en Fadwa Tuqan— explora l'entrellaçament entre la destrucció i les històries de resistència anticolonialista, l’alçament, la revolució i el radicalisme polític arreu del Mediterrani. Les ruïnes no s'entenen aquí com a vestigis inerts del passat, sinó com a terrenys carregats on convergeixen la capitulació i la resiliència.

 

L'exposició reuneix quatre artistes el treball dels quals aborda aquestes condicions a través d'estratègies diferents i, alhora, convergents: consideren les ruïnes llocs mnemotècnics i dispositius especulatius, on el record suscita projeccions de futurs més enllà de la catàstrofe; tracen cicles de ruïna social a la llum de passats i presents revolucionaris, demostrant que l'esfondrament i la germinació van de bracet; interroguen l'arqueologia i la pràctica arxivística com a tecnologies de dominació, disciplines que fabriquen la legitimitat, monumentalitzen la derrota i esborren la memòria insurgent.

 

 

Podeu consultar més informació de l'exposició "Com pedres als palmells, brases i flama" al web de La Fabra Centre d'Art Contemporani.

 

 

Darrera actualització: 04/11/2025

També et pot interessar...

Inici: 28/10/2025   Fi: 22/02/2026
Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC)
Barcelona
Inici: 25/08/2025   Fi: 18/01/2026
Palau Robert. Centre d'Informació de Catalunya. Sala 4 Cotxeres
Barcelona
Inici: 16/10/2025   Fi: 22/02/2026
Museu Tàpies
Barcelona