L'exposició "Gabriel Casas i Galobardes. Fotos amb joguets", reuneix una selecció d’imatges en part inèdites que mostren infants i adults amb joguets, disfresses, nines i cotxets de pedals. Les fotografies, escenes quotidianes i familiars dels anys de la II República, revelen la sensibilitat i la mirada avantguardista de Gabriel Casas i Galobardes (1892-1973), un fotògraf redescobert i reconegut en els darrers anys.
Entre les peces destacades hi ha retrats de la seva esposa Maria Formiguera i de la seva filla Núria com a protagonistes d’un mon íntim, lúdic i evocador, així com imatges icòniques com la del polític Joan Baptista Soler i Bru al volant d’un Chrysler Six, dialogant amb la seva neboda en un cotxet de pedals. En les fotografies de Casas hi dominen dues perspectives: les joguines dins l’ambient de la casa de la seva pròpia família menestral; i la fascinació pels joguets, les botigues de joguines, els Reis d’Orient i els seus patges.
Dissabte 13 de desembre a les 12 h - Visita inaugural a l'exposició "Gabriel Casas i Galobardes. Fotos amb joguets", a càrrec del comissari Julià Guillamon.