El Dia Internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones és una jornada instaurada per l'Organització de les Nacions Unides (ONU) l'any 2000 que pretén conscienciar la ciutadania que la lluita contra les violències masclistes és una lluita col·lectiva que requereix la implicació de tota la societat. La data de la celebració commemora la mort de les germanes Mirabal, tres activistes polítiques de la República Dominicana assassinades per odre del dictador Rafael Trujillo el 25 de novembre de 1960.
Enguany, sota el lema "De la por a la ràbia i de la ràbia al canvi", aquesta campanya posa el focus en les violències sexuals.
Davant l’Ajuntament es farà la lectura del manifest institucional i hi haurà l’actuació de la cantautora solsonina Gemma Sol.