Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Exposició "Teniem por, però calia sortir"

Inici: 11/12/2025
Fi: 31/01/2026 Detall
Can Basté. Sala Vestíbul
Barcelona Detall
Activitat gratuïta
Descripció

Quan es commemoren els 50 anys de la mort del dictador Francisco Franco i la posterior arribada de la democràcia, "Teníem por, però calia sortir" reivindica la lluita, encara vigent i necessària, dels i les activistes del col·lectiu LGTBIQ+ en l’Estat espanyol; persones que van ser ariet per a la consecució dels drets i llibertats, que encara van trigar a arribar i que tornen a estar en perill.

 

El projecte —iniciat en 2022 pel fotògraf Aitor Fernández i la periodista Verónica Taranilla, membres de l’Associació DateCuenta— recull la història de la lluita a Barcelona, Andalusia i Madrid, els epicentres de l’activisme a Espanya.

 

La mostra s’explica a través dels retrats i la veu en primera persona dels seus protagonistes. Aquests testimoniatges s’intercalen amb arxius fotogràfics personals i una selecció específica de documents de l’època.

 

 

Podeu trobar més informació de l'exposició "Teníem però, però calia sortir" al web de la Residència Fotogràfica de Can Basté.

 

 

Darrera actualització: 17/12/2025

També et pot interessar...

Inici: 03/12/2025   Fi: 20/03/2026
Fundació Suñol
Barcelona
Inici: 15/11/2025   Fi: 25/01/2026
La Fabra Centre d'Art Contemporani
Barcelona
Inici: 11/11/2025   Fi: 15/02/2026
Fundació Joan Miró
Barcelona