Sinopsi
L’obra gira al voltant de la preparació, assaig i realització del discurs inaugural de l’acte de commemoració de la mort del dictador Franco i dels “50 ANYS DE DEMOCRÀCIA”. El protagonista indiscutible de l’obra és el REI, que el públic coneix sobradament de la televisió i de les cinc obres anteriors (Audiència Irreal, Els Bufons del Regne, Protocol per a Camaleons, La Família Irreal i ABDI K.O.) que han voltat per tota la geografia dels Països Catalans i Euskadi (però poquíssimes incursions a Espanya, no se sap ben bé per què).
En aquesta nova entrega, el Rei es veu immers en l’assaig general de l’acte commemoratiu, tot seguint —o intentant seguir— les instruccions que rep a través d’un audiòfon des del control tècnic. Les situacions es plantegen com a conflictes entre les obligacions del personatge, la incompetència en el moment de realitzar-les i les nul·les ganes de dur-les a terme.
Una comèdia àcida i hilarant amb l’estil característic de Toni Albà, amb un gir inesperat que ho capgira tot…
Fitxa artística
- Autor, actor i director: Toni Albà
Idioma
Català
Activitat inclosa dins del Programa.cat, ajut impulsat pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
Darrera actualització: 19/03/2026