Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Cicle "Ross Brothers | Americana Film Fest"

Fins a: 31/03/2026
Filmoteca de Catalunya
Barcelona
Descripció

Els germans Bill i Turner Ross nascuts a Sidney (Ohio), tenen una filmografia breu però molt coherent, reconeixible i profundament autoral. 

 

Les seves pel·lícules són peces híbrides que es mouen entre el documental i la ficció, entre la realitat observada i la realitat escenificada, sempre amb una mirada íntima i poètica. El seu cinema juga amb l’onirisme del quotidià i aborda la vida des de l’empatia, la fragilitat i el lirisme, amb imatges que respiren humanitat i transformen espais i comunitats reals en experiències sensorials carregades de bellesa i veritat emocional.

 

Aquesta retrospectiva única permetrà descobrir 45365, la seva òpera prima, un retrat del seu Sidney natal; el viatge nocturn, líric i fluvial de Tchoupitoulas; la mirada sobre els personatges fronterers a Western; la fascinant crònica d’un pub a punt de tancar a Bloody Nose, Empty Pockets; i la road movie sensorial sobre la recerca de llibertat juvenil a Gasoline Rainbow.

 

Una oportunitat excepcional per gaudir d’un cinema singular i difícil de veure a les sales, que ha aconseguit premis i reconeixements en festivals com SXSW, Venècia, Berlín i Sundance i als Independent Spirit Awards.

 

Consulteu les sessions del cicle "Ross Brothers | Americana Film Fest" al web de la Filmoteca.

 

La Filmoteca de Catalunya us ofereix altres cicles, programacions i activitats que podeu consultar a la secció "Actualitat" del seu web.

 

 

Darrera actualització: 13/03/2026

També et pot interessar...

Inici: 22/03/2026  
Centre d'Entitats
Activitat permanent
Screenbox
Lleida
Inici: 25/03/2026   Fi: 02/04/2026