Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Exposició "La construcció de la metròpoli"

Plans urbanístics i realitat territorial a la regió urbana de Barcelona 1859-2024

Fins a: 06/09/2026 Detall
Museu Marítim de Barcelona
Barcelona
Descripció

En el marc de la Barcelona 2026 Capital Mundial de l'Arquitectura, el Grup de Recerca Urbanisme (GRU) del Departament d'Urbanisme, Territori i Paisatge (DUTP) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha plantejat una exposició sobre el procés de construcció material de la metròpoli barcelonina i la seva relació amb el planejament urbanístic al llarg dels darrers 150 anys.

 

A través de documents gràfics (mapes, plànols, fotografies, d'arxiu i actuals, premsa) vídeos i pel·lícules, acompanyats de titulars i textos breus, l’exposició mostra el llarg procés ocorregut en la construcció de la nostra metròpoli, que il·lustrin sobre els canvis en la teoria de ciutat en el projecte urbà i territorial i en els modes d'intervenció urbanística a cada època.

 

L’exposició vol contribuir a divulgar la nostra realitat metropolitana, conscienciar els ciutadans en general, i els agents de la construcció de la ciutat en particular, de la transcendència i utilitat social del planejament urbanístic implicat en la gestació de la metròpoli.

 

 

Podeu consultar més informació de l'exposició "La construcció de la metròpoli" al web del Museu Marítim. 

 

 

Darrera actualització: 05/06/2026

També et pot interessar...

Inici: 21/03/2026   Fi: 12/12/2026
Inici: 17/04/2026   Fi: 06/09/2026
Inici: 25/01/2026   Fi: 27/12/2026