Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Exposició "Josep Anselm Clavé. D'Icària a la República Federal"

Inici: 30/10/2026
Fi: 01/12/2026 Detall
Centre Cultural Els Costals
Castellbisbal
Descripció

El 2024 commemorem els dos-cents anys del naixement del Josep Anselm Clavé (Barcelona, 1824-1874), un personatge rellevant per a la història contemporània de Catalunya. Actualment se’l recorda per haver impulsat una xarxa de societats corals que, des de mitjans del segle XIX, manté la seva vigència tot i les vicissituds polítiques i les transformacions socials i culturals del nostre país.

 

Ara bé, aquest projecte musical i associatiu va formar part d’una trajectòria vital i professional molt més àmplia. De pensament liberal i progressista, l’objectiu de Clavé era transformar el regne d’Espanya en una república democràtica i, per fer-ho, va desenvolupar múltiples facetes: va arriscar el patrimoni familiar per organitzar concerts, va fundar diversos periòdics i va elaborar un catàleg d’obra musical i poètica destacable. També va esdevenir un líder polític carismàtic, un fet que en diverses ocasions li comportà el desterrament, la presó i l’exili.

 

L’exposició "Josep Anselm Clavé. D'Icària a la República Federal" presenta totes aquestes vessants del personatge endreçades de manera cronològica i les posa en el context polític, social i cultural que els pertoca, des de la descoberta de la novel·la filosòfica Voyage en Icarie d’Étienne Cabet en l’època de joventut fins als càrrecs polítics que va desenvolupar durant la Primera República.

 

 

Més informació

 

 

Darrera actualització: 23/07/2026

També et pot interessar...

Inici: 29/07/2026   Fi: 02/08/2026
Diferents espais
Alella
Inici: 06/08/2026  
La Platja
L'Escala
Inici: 09/07/2026   Fi: 14/01/2027
Sala Puigmal
Queralbs