Una de les icones més celebrades i resistents del belcantisme.
En la persecució del seu somni, una dona jove està a punt de casar-se amb el seu amor. Just en el mateix moment, és descoberta per tot el poble dormint a casa d’un desconegut.
Les sospites d’infidelitat que tothom dona per certes fan que el jove promès, foll de gelosia, trenqui el seu compromís i necessitarà dos actes per esbrinar que el somnambulisme és l’autèntic culpable de l’embolic. Tot acaba feliçment: la presència de la noia sortint per la finestra del molí tot arriscant la vida constitueix la prova definitiva de la seva innocència.
Molt abans que el verisme explotés la temàtica de la infidelitat femenina des de perspectives realistes, Bellini va abordar el que era llavors un espinós tabú amb una gran delicadesa dramàtica.
Melodramma en dos actes, amb llibret de Felice Romani, basat en La Somnambule d’Eugène Scribe i Germain Delavigne i La Somnambule ou L’arrivée d’un nouveau seigner d’Eugène Scribe i Pierre Aumer.
Fitxa artística
Direcció d'escena: Bárbara Lluch
Coreografia: Metamorphosis danza (Iratxe Ansa i Igor Bacovich)
Cor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Director: Lorenzo Passerini
Repartiment
Comte Rodolfo: Fernando Radó
Teresa: Carmen Artaza
Amina: Nadine Sierra (22, 25, i 28 d'abril i 2, 5 i 8 de maig)
Amina: Caterina Sala (16 d'abril i 7 de maig)
Elvino: Xabier Anduaga (22, 25, i 28 d'abril i 2, 5 i 8 de maig)