Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Exposició "La romería de los cornudos"

Pol Merchan

Inici: 29/04/2025
Fi: 06/07/2025 Detall
La Capella
Barcelona Detall
Activitat gratuïta
Descripció

La romería de los cornudos va ser l’avantsala de Yerma, peça fonamental de l’autor en què la fertilitat és, sens dubte, el tema central, un tema que es reflecteix fins i tot en el paisatge. En aquest cas, l’escenari és el Parc Nacional de Doñana, així com les zones turístiques, industrials i agrícoles que l’envolten.

 

En resum, aquest projecte és una actualització del relat que se centra en els usos del territori, així com en les dinàmiques productives i reproductives dels agents que hi transiten. Si Lorca és el poeta de l’aigua, aquí, la rosada, la maresma, el riu i el mar serviran com a eixos per abordar les problemàtiques socioeconòmiques, ambientals i espirituals a què s’enfronten els personatges en relació amb l’ecosistema en què s’inscriuen. La sobreexplotació dels recursos naturals es barreja amb l’explotació laboral, els ritus de pas, el culte religiós i, sobretot, la construcció d’unes formes de producció lligades directament a la violència i l’extractivisme a tots els nivells.

 

María Alcaide

María Alcaide és graduada en Belles Arts per la Universitat de Sevilla; va cursar la Licence en Arts Plastiques a la Universitat de París VIII i té un màster en Recerca en Art i Disseny per Eina UAB. Ha rebut el premi Generació 2021 i la beca de producció de la Fundació ”la Caixa” 2020, entre altres, i ha mostrat la seva obra a l’Arxiu de la Bauhaus de Berlín, al Frankfurter Kunstverein, a la Cité des Arts i a la Villa Belleville de París, així com a Can Felipa, al LOOP Barcelona, a la Fabra i Coats, a Matadero o al Centro Conde Duque. Ha completat residències de recerca al MACBA de Barcelona, a l’EHESS de París, a la UDK de Berlín, al C3A de Còrdova o al Sàhara Occidental, entre altres.

 

 

Per a més informació podeu consultar el web de l'exposició "La romería de los cornudos"

 

 

Darrera actualització: 16/04/2025

També et pot interessar...

Fundació Suñol
Barcelona
Museu de la Ciència. CosmoCaixa
Barcelona