Àmbits

Quan?

Botó que permet agafar la meva ubicació per defecte

Dia de la Terra 2026

Art, joc i creació

25/04/2026 Detall
Museu Terra - Sala Barcelona
Barcelona
Activitat gratuïta Detall
Descripció

El Museu Terra de la Fundació Carulla se suma a la celebració internacional del Dia de la Terra amb una programació especial pensada per a famílies.

 

Sota el lema de celebrar la nostra relació amb el planeta des de l’art i la cultura, la jornada proposa una experiència de creació i reflexió per imaginar futurs més sostenibles i posar en marxa petits gestos quotidians que transformin l’entorn. Totes les activitats són gratuïtes i d’accés lliure (sense reserva prèvia, excepte les visites dinamitzades).

 

Programa d’activitats

  • Visita dinamitzada (totes les edats) | Plàstic. Genial o pervers?: A les 11.30 h i 13 h (cal reserva prèvia). Una visita guiada a l’exposició que explora l’origen del plàstic, la seva revolució en la societat i els reptes ambientals que planteja. Una oportunitat per reflexionar i debatre sobre un ús més responsable d’aquest magnífic material.
  • Espai de joc lliure (0-6 anys) | Juguem amb la natura, a càrrec de Kincakau: Materials naturals, textures i mobiliari inspirat en Pikler i Montessori per fomentar el joc lliure, el moviment i l’autonomia dels més petits.
  •  Taller (a partir de 5 anys) | Hort, a càrrec d’Ester Casanovas: Aprendre els secrets de l’hort urbà i plantar el propi enciam de temporada. Una activitat pràctica per reconnectar amb la terra fins i tot a la ciutat.
  •  Audioguia col·laborativa (a partir de 4 anys) | La veu del barri, a càrrec d’Erika Börjesson: Les famílies podran passejar per l’exposició, triar el seu racó preferit i gravar les seves impressions o dibuixos per crear una audioguia comunitària feta per veïns i visitants.
  • Taller (a partir de 6 anys) | Cianotípia, a càrrec de Sibux Fotografia: Crear imatges blaves úniques amb el sol, fulles i una tècnica fotogràfica històrica. Una combinació de ciència, art i experimentació que els participants podran emportar-se a casa.
  • Taller (5-12 anys) | Herbari il·lustrat, a càrrec de Marina Bafaluy: Observar i dibuixar les plantes de l’Eix Verd del carrer Almogàvers per crear un herbari personal i aprendre a reconèixer la natura urbana del Poblenou.

A més, hi haurà un espai de lectura a l’entrada de la Sala Barcelona per gaudir en qualsevol moment.

 

 

Podeu consultar més informació del Dia de la Terra 2026 al lloc web del Museu Terra.

 

 

Darrera actualització: 10/04/2026

També et pot interessar...

Activitat permanent
Poble Espanyol
Barcelona
Inici: 10/07/2026   Fi: 29/11/2026
Museu Europeu d'Art Modern (MEAM)
Barcelona
Activitat permanent
L'Autèntica
Barcelona