El terme Pathosformeln troba els seu origen en l’historiador alemany Abi Warburg, qui va nomenar així a un conjunt d’elements plàstics que representen a un personatge tipus, al que una comunitat cultural li assigna un valor significatiu. Warburg va concebre una teoria de la cultura basada en l’existència de distàncies mentals entre l’ésser humà i el món, espais per pensar anomenats Denkräume, que fan possible la nostre presència com a creadors de societats y transformadors de la natura.
Per primera vegada l’artista convida a l’espectador a conèixer gran part del seu univers privat, compartit durant anys amb la seva parella, l’editor Gustau Gili. Destrals, màscares o figures antropomorfes de diferents cultures i llocs geogràfics.
Amorós ha concebut per l’espai d’Estrany-de la Mota un projecte site-specific, on reordena els objectes de la seva col·lecció i una part significativa de la seva producció artística, des dels anys setanta fins als nostres dies.
En aquest treball, l’artista profunditza en les diverses formes en que el present invoca el passat per ordenar-lo o fins hi tot reinventar-lo, i animada per trobar noves formes d’interpretació de les seves obres, les obre a noves possibles lectures.